Reklama internetowa i telewizyjna, internet, płatna telewizja – te segmenty rynku rozrywki i mediów zarówno na świecie, jak i w Polsce zaczną wychodzić z kryzysu w przyszłym roku. Jedynie rynek prasy w obecnej formie będzie się kurczył. Tak prognozują analitycy firmy PricewaterhouseCoopers w raporcie Global Entertainment & Media Outlook 2009–2013.

W Polsce, zdaniem PwC, wciąż świetnie radzi sobie reklama internetowa, której wartość rosnąć ma średnio 12,6 proc. rocznie, by w roku 2013 osiągnąć 736 mln dol. (407 mln dol. w 2008 roku). Co roku więcej wydawać mamy też na dostęp do mobilnego internetu – dzięki temu wartość tych usług wzrośnie z obecnych 260 mln dol. do 1,12 mld dol. w 2012 roku. Reklama telewizyjna w przyszłym roku się skurczy, ale za dwa lata może liczyć na wzrost wydatków do 1,66 mld dol. w 2013 roku. Do 2,13 mld dol. w roku 2013 (wzrost średnioroczny: 3,1 proc.), powiększą się też wydatki na płatną telewizję. Jedynie wartość rynku prasowego spadnie do 438 mln dol. w roku 2013.

Globalny rynek skurczy się w tym roku o 3,9 proc., ale w przyszłym wzrośnie o 0,4 proc. W roku 2013 globalny rynek mediów i rozrywki osiągnie wartość 1,6 bln dol., rosnąc co roku średnio o 2,7 proc.