Chodzi o firmy: Euro-Guard, Euro-Rusztowania i Boja. Pierwsza ma świadczyć usługi ochroniarskie, medyczne i przeciwpożarowe; druga - konserwację wszystkich sieci przesyłowych (wodnych, gazowych i elektrycznych) stoczni Gdynia. Trzecia zaś ma wykonywać usługi finansowo-księgowe i informatyczne. Podpisane dziś umowy z firmami zaczną obowiązywać od poniedziałku.

"Umowy z Euro-Guard i Euro-Rusztowania pozwolą zabezpieczyć majątek stoczni Gdynia i wydać go inwestorowi w stanie niepogorszonym. Natomiast umowa z firmą Boja pozwoli wypełnić wszystkie zobowiązania finansowo - podatkowe wobec byłych pracowników stoczni" - podkreślił cytowany w komunikacie zarządca kompensacji Roman Nojszewski z firmy Bud Bank Leasing (odpowiedzialnej za wycenę i sprzedaż majątku obu stoczni).

Rzecznik ARP Roma Sarzyńska powiedziała dziś, że zarządca kompensacji ma także podpisać umowy z firmami zewnętrznymi na zabezpieczenie majątku stoczni Szczecin.

W czwartek zostały podpisane umowy sprzedaży części majątku stoczni Gdynia i Szczecin

W czwartek zostały podpisane umowy sprzedaży części majątku stoczni Gdynia i Szczecin z firmą Stichting Particulier Fonds Greenrights, działającą w imieniu spółki United International Trust N.V.

Nojszewski wyjaśnił na czwartkowej konferencji prasowej, że umowy są warunkowe. "Wymagają jeszcze m.in. zgody MSWiA , a także zgód dotyczących prawa pierwszeństwa i pierwokupu. Mówimy tutaj o porcie w Gdyni i Szczecinie, jak również o samorządach - prezydencie Gdyni i Szczecina" - powiedział.

Zapowiedział, że ostateczne umowy powinny być podpisane w ciągu miesiąca, "po przeprowadzeniu całej formalnej procedury administracyjnej", tym samym zaczną obowiązywać.

Podkreślił, że inwestor wylicytował główne części majątku stoczni, ponieważ zaproponował najwyższą cenę. Stichting Particulier Fonds Greenrights wylicytowała części majątku stoczni Gdynia za kwotę ponad 270 mln zł netto, a stoczni Szczecin na ponad 94 mln zł netto.