Około 14 proc. badanych Polaków skorzystało w ostatnim roku z usługi typu assistance – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Europ Assistance.

– Te wyniki zaskoczyły nas pozytywnie, bo pokazują, że assistance przydaje się częściej niż np. polisy NNW – mówi Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance.

Dodaje, że wiele osób wciąż nie wie – albo w kluczowych momentach zapomina – że mają assistance dodane do jakiejś innej usługi finansowej. Ci, którzy mają świadomość posiadania takiej usługi, korzystają z niej chętnie. Z grupy badanych, które korzystały, aż 40 proc. robiło to częściej niż raz w roku.

Z badania wynika, że najczęściej korzystamy z holowania auta i pomocy drogowej (72,3 proc. badanych). Respondenci pytani, jakie usługi są najbardziej użyteczne, stwierdzali, że pomoc medyczna w kraju lub za granicą.

– Klienci oczekują innych usług, niż te, które są im najczęściej oferowane – mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia.

Dodaje, że kobiety częściej niż mężczyźni (odpowiednio 74 i 64 proc.) deklarowały, że usługi medyczne byłyby najbardziej potrzebne.

– Te wyniki pokazują, że w Polsce będzie rozwijał się segment usług assistance związany z usługami medycznymi – mówi Ryszard Grzelak.

Dodaje, że takie oferty już się pojawiają, a będzie ich coraz więcej, bo coraz łatwiej jest zorganizować sieć usługodawców. Pakiety oferowane przez firmy assistance mogą być traktowane jako substytut ubezpieczeń zdrowotnych i uzupełniać ofertę publicznego systemu opieki zdrowotnej. Ich podstawą jest zorganizowanie i pokrycie kosztów wizyty domowej.

III FORUM ASSISTANCE

Wypowiedzi i wyniki badań pochodzą z III Forum Assistance, organizowanego przez Europ Assistance, nad którym Gazeta Prawna objęła patronat medialny.