Heyah, sieć komórkowa należąca do Polskiej Telefonii Cyfrowej, wchodzi na rynek usług typu mix. O ten zdominowany przez Polkomtel segment rynku walczy też Play.
Dzisiaj Heyah zaczyna na zasadach promocji sprzedaż usługi mix: oferuje możliwość kupienia dotowanego telefonu w zamian za zobowiązanie się do systematycznego doładowywania konta usług przedpłaconych. Usługi tego typu stanowią ok. 8 proc. wartego w 2008 roku blisko 26 mld zł rynku telefonii komórkowej. Największym graczem w tym segmencie jest Polkomtel.
O ten rynek zaczyna także walczyć Play, który w biegłym tygodniu zaoferował swoim klientom możliwość wykupienia za 9 zł pakietu 50 minut połączeń do wszystkich krajowych sieci. Podstawowa cena minuty w usłudze Play mix to 59 gr.
Dlaczego PTC, która ma już w ofercie propozycje typu mix, zdecydowała się na uruchomienie tej usługi także w Heyah?
- Z naszych obserwacji wynika, że teraz klienci chcą nie tylko niskich stawek, bo i tak już są bardzo niskie, ale również chętnie skorzystaliby z możliwości kupna markowego telefonu w promocyjnej cenie. Heyah po pięciu latach obecności na rynku ma już lojalną bazę klientów, dlatego też wiemy, że pewną część abonentów Heyah mix będą stanowili użytkownicy, którzy przejdą z oferty pre-paid - mówi Robert Bujok, kierownik działu marketingu Heyah.
Wprowadzenie oferty mix ma też związać klientów z firmą na dłużej niż jest to w przypadku usług przedpłaconych.
- Wybierając ofertę typu mix, klienci pozostaną z nami na dłużej. To pozwoli w naturalny sposób wydłużyć współistnienie klientów i marki - mówi Robert Bujok.
Heyah usługę mix wprowadza wraz z równą taryfą, w której połączenia do wszystkich sieci w Polsce (z wyjątkiem Play) kosztują 44 gr za minutę. Ta stawka obowiązuje też w rozmowach międzynarodowych do krajów Unii Europejskiej. Heyah nie miała do tej pory własnej sieci sprzedaży, bo oferowała tylko startery. Oferta mix docelowo ma być sprzedawana w 250 sklepach, w tym sieci Media Markt i Saturn.