Tradycyjni operatorzy komórkowi znacznie lepiej wykorzystują internet do walki o klientów niż operatorzy wirtualni.
Orange i Play to najlepiej przygotowani do walki o klienta w internecie tradycyjni operatorzy komórkowi, wynika z rankingu stron internetowych operatorów przygotowanego na zlecenie Gazety Prawnej przez agencję interaktywną Artegence.
W rankingu oceniliśmy zarówno strony www operatorów tradycyjnych, jak i coraz większej liczby operatorów wirtualnych. Zwyciężył Orange, którego strona zdobyła najwięcej - 32 punkty, otrzymując najwyższe noty w większości kategorii.
- Orange postawił na sprzedaż przez internet, a jego sklep jest zdecydowanie najlepszy, zresztą wręcz na skalę światową - mówi Artur Gortych, prezes Artegence.
Drugie miejsce zajął Play, a trzecie Era. Najsłabiej wypadł Plus, który otrzymał zaledwie 18 punktów, wypadając blado w większości kategorii (otrzymując jedynie 3 punkty), a w niektórych - jak wykorzystanie portalu w sprzedaży - wręcz fatalnie (zaledwie 1 punkt). Artur Gortych dodaje jednak, że wszyscy operatorzy inwestują w internet.
- Kiedyś proste serwisy internetowe prezentujące pasywnie ofertę przedrukowaną z ulotek teraz w większości stają się równoprawnym kanałem sprzedaży i obsługi klienta - mówi Artur Gortych.
Walkę wśród operatorów wirtualnych wygrał WPmobi, zdobywając 27 punktów, stosujący w większości kategorii rozwiązania modelowe lub wyróżniające się.
Drugie miejsce przypadło Mobilkingowi (21) punktów, w przypadku którego poniżej krytyki ocenione zostało jedynie wykorzystanie portalu w procesie sprzedaży (1 punkt).
Najsłabiej wypadł Ezomobile i Simfonia. Ten pierwszy otrzymał zaledwie 12 punktów. Simfonia w ogóle nie wykorzystuje internetu - strona była dla badaczy niedostępna przez większość czasu.
- Serwisy te są przeważnie prostszymi wizytówkami z rozbudowaną ofertą peryferyjną. Na tym tle ciekawie prezentuje się właściwie tylko WPMOBI. Poza tą wirtualną siecią inne wirtualne praktycznie nie oferują usług dodanych - dodaje Artur Gortych.