Giełdowa Agora po cichu rozpoczęła testy cyfrowej telewizji w telefonach komórkowych.
To pierwszy wyraźny krok potwierdzający, że wydawca, m.in. Gazety Wyborczej i portalu Gazeta.pl, planuje wejście ze swoją ofertą na rynek mobilnej (DVB-H), a potem naziemnej telewizji cyfrowej. Takie plany zakłada ogłoszona w II połowie lutego nowa strategia notowanej na giełdzie spółki.
- Agora prowadzi wspólnie z TP Emitel testy materiałów wideo.gazeta.pl w technologii DVB-H - potwierdził tylko Robert Stalmach, dyrektor produktu treści i usługi mobilne Agory.
W ramach tekstów obejrzeć można treści z serwisu wideo.gazeta.pl - głównie wywiady radia TOK FM, a także nagrania dziennikarzy Gazety Wyborczej. Nie wiadomo, czy Agora planuje stworzyć w przyszłości kolejny kanał informacyjny czy też jako pierwszy w ofercie mobilnej pojawi się np. kanał dla rodziców, stworzony na bazie serwisu eDziecko.pl. Możliwość jego stworzenia zapowiedział w lutym prezes spółki. Jednocześnie od połowy 2007 r. spółka rozbudowuje swój multimedialny newsroom, który połączy redakcje radia TOK FM i Gazety.pl.
Wydłużają się natomiast testy telewizji mobilnej. Wczoraj czterej operatorzy komórkowi, którzy wspólnie prowadzą je w stolicy, poinformowali, że zostaną one przesunięte o kolejny miesiąc, do końca kwietnia. Oprócz treści Agory, w testach oglądać można 12 kanałów udostępnionych przez nadawców: m.in. Polsat, TVP1 i TVP2, TVN, TVP Sport.
Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zapewnia, że usługa wystartuje jeszcze w tym roku. Przetarg ma być rozstrzygnięty w połowie roku. Na razie jednak trwają konsultacje, w których udział biorą operatorzy komórkowi, nadawcy prywatni oraz Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Spierają się m.in. o definicję mobilnej telewizji. Operatorzy komórkowi i UKE twierdzą, że to usługa telekomunikacyjna, nadawcy i KRRiT - że rozpowszechnianie w rozumieniu ustawy o rtv. Urząd i część operatorów twierdzą, że nie ma sensu powielać w komórkach telewizyjnej oferty programowej. Nadawcy nie zgadzają się, aby obecne programy wykluczyć z oferty.