statystyki

E-papierosy do marca bez banderoli

autor: Patrycja Otto13.09.2018, 07:35; Aktualizacja: 13.09.2018, 09:50
Duża część producentów chce całkowitego wyczyszczenia rynku z zapasów

Duża część producentów chce całkowitego wyczyszczenia rynku z zapasówźródło: ShutterStock

Branża e-papierosów oraz wyrobów nowatorskich chce więcej czasu na wyprzedaż zapasów. Resort finansów daje zielone światło.

W lipcu MF zaproponowało, aby e-papierosy i wyroby nowatorskie wytworzone w tym roku były sprzedawane bez akcyzowych znaków legalizacyjnych do końca lutego 2019 r. Obecnie obowiązujące przepisy pozwalają na to tylko do końca 2018 r.

– Problem w tym, że ciągle nie weszło w życie rozporządzenie określające wygląd i cenę banderol, które trzeba naklejać na produkowane od nowego roku produkty – wyjaśnia przedstawiciel jednego z czołowych koncernów tytoniowych w Polsce. Zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym od 2019 r. należy odprowadzać podatek w wysokości 50 gr za każdy mililitr liquidu i 1,80 zł za paczkę wkładów do wyrobów nowatorskich.

– Nie możemy w związku z tym rozpocząć produkcji zgodnie z nowymi wytycznymi. Robimy ciągle produkty na zapas, których wyprzedanie w dwa miesiące może nie być możliwe – mówi jeden z producentów.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane