statystyki

Telemarketerzy sądzą, że mają patent na obejście RODO

autor: Jakub Styczyński31.07.2018, 09:37; Aktualizacja: 31.07.2018, 10:17
telemarketing, telemarketerzy

Po interwencji UOKiK i UODO oraz implementacji dyrektywy e-Privacy większość firm będzie musiała poszukać nowych pomysłów na dalszą działalność. Według ekspertów może się wówczas rozwinąć rynek baz danych zgodnych z RODO i e-Privacy, które będą umożliwiały kontakt z konsumentami.źródło: ShutterStock

Wykonywanie połączeń na numer wygenerowany losowo przez komputer nie stanowi przetwarzania danych osobowych. Ale mimo to trzeba wziąć pod uwagę przepisy prawa telekomunikacyjnego.

„Dzień dobry, informuję, że wygrał pan odkurzacz. Może go Pan odebrać w pana mieście. Czy mógłby pan powiedzieć, do jakiej miejscowości się dodzwoniłem?” – tak mniej więcej zaczynają rozmowy niektórzy telemarketerzy. Konsumenci skarżą się nam, że podobnych połączeń odbierają w ostatnim czasie coraz więcej. Gdy pytają, skąd dzwoniący mają numer, ci odpowiadają spokojnym tonem, że wygenerował go losowo komputer. Identyczne wyjaśnienie podaje coraz więcej firm.

Przedsiębiorcy z branży marketingowej są przekonani, że znaleźli lukę pozwalającą ominąć przepisy unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Idąc ich tokiem rozumowania: skoro numer jest generowany przez komputer – to nie ma danych osobowych i nie ma ich przetwarzania. A skoro tak, to mogą zadzwonić bez uzyskania zgody osoby zainteresowanej, a rozmowę potraktować jako okazję do jej zdobycia.


Pozostało jeszcze 88% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane