Coraz chętniej dzwonimy za pomocą telefonii internetowej. Operatorzy dużo więcej inwestują w rozwój usług, tworząc także specjalne usługi na telefony komórkowe.
Tlenofon, HaloNet, Freeconet, Mobilna Telefonia Internetowa Lovo... - ci operatorzy telefonii internetowej VoIP oferują już możliwość korzystania z taniej telefonii internetowej nie tylko przez aparaty stacjonarne, ale także telefony komórkowe. Liczą, że ten i następny rok będą przełomowe dla tej usługi, bo świadomość klientów - czym jest technologia VoIP i jaką ma jakość - jest coraz większa. Potwierdzają to coroczne badania Eurostatu: w ubiegłym roku 15 proc. obywateli krajów Unii Europejskiej dzwoniło przez internet (w 2006 roku 9 proc., a w roku 2005 - zaledwie 5 proc.). Polska jest w średniej unijnej. Według badań CBOS, w 2006 roku z ponad 10 mln internautów w Polsce z telefonii internetowej korzystał przynajmniej raz na miesiąc co czwarty użytkownik sieci, czyli ponad 2,5 mln osób. Daleko nam jednak do takich krajów, jak Francja, gdzie on-line dzwoni 29 proc. obywateli, Estonii (28 proc.) czy Luksemburga (26 proc.).
W Polsce jest już 41 operatorów oferujących VoIP, np.: Tlenofon, notowany na warszawskiej giełdzie Gadu-Gadu, Interia.pl, Onet.pl czy takie firmy, jak: IPfon, FreecoNet, Telekomunikacja Polska (Neofon) czy giełdowa IGroup (HaloNet). Kto jest liderem rynku? Dokładnie nie wiadomo, bo nie ma niezależnych badań, a szacunki podawane przez same firmy często się wykluczają.