statystyki

Sklep z damską odzieżą to nawet 10 tys. zł zysku miesięcznie

autor: Wojciech Iwaniuk21.02.2008, 22:01; Aktualizacja: 20.03.2008, 16:42

Otwierany sklep ma być rentowny od samego początku. Decydujące o sukcesie będzie pozyskanie własnych kontaktów handlowych. Dodatkowy sklep internetowy może zwiększyć przychody o ponad 20 proc.

Reklama


Reklama


Mimo konkurencji ze strony międzynarodowych koncernów otwierających w Polsce kolejne sklepy i sieci z damską odzieżą własny sklep z ubraniami dla kobiet wciąż może być dobrym pomysłem na biznes. Pod warunkiem, że przy jego zakładaniu posłużymy się kilkoma prostymi radami i unikniemy najczęściej popełnianych błędów, a nasz sklep będzie wyróżniał się spośród obecnych już na rynku marek.

Gdzie otworzyć sklep

Decydujący o powodzeniu całej inwestycji będzie odpowiedni dobór lokalizacji. Piotr Żubiński jest przedsiębiorcą, który od 15 lat działa na polskim rynku odzieżowym. W trakcie swojej działalności sprawdził w praktyce prawie wszystkie warianty lokalizacyjne dla sklepu z odzieżą. Początkowa strategia firmy zakładała rozwój w oparciu o duże centra handlowe. W krótkim czasie otworzył sklepy z odzieżą dla kobiet w dużych warszawskich centrach handlowych. Jednak rosnąca konkurencja i wysokie czynsze wymusiły zmianę przyjętej strategii.

- Bardzo wysoki koszt trzymania lokalu w centrum handlowym oraz ekspansja światowych marek zmusiły nas do podjęcia decyzji o przeniesieniu lokalizacji sklepów w okolice nowo powstałych osiedli mieszkaniowych - mówi Piotr Żubiński, właściciel sieci sklepów Schaffa.

Analiza kosztów

Z tego powodu przed podjęciem decyzji o lokalizacji trzeba dokonać dokładnej analizy kosztów i policzyć przy jakich obrotach sklep zacznie przynosić zyski. W handlu odzieżą sezon trwa przez cały rok i choć są miesiące, gdy zyski ze sprzedaży wzrastają, to każdy moment jest dobry na otwarcie takiego sklepu.

- Sklep ma być rentowny od samego początku, dlatego jeżeli po pół roku działalności nie przynosi on nam zysku, znaczy, że coś nie zagrało - dodaje Piotr Żubiński.

Podstawową kwestią poza wysokością czynszu, jaką należy brać pod uwagę przy wyborze miejsca na nasz sklep, jest jego profil, oraz grupa docelowa, czyli target, do którego będziemy kierowali swoją ofertę.

- Polecam miejsca, które cechują się odpowiednim otoczeniem, czyli są zlokalizowane w sąsiedztwie nowoczesnych osiedli lub innych sklepów oraz są dobrze skomunikowane - mówi Piotr Żubiński.

Dobrymi lokalizacjami mogą być pasaże handlowe oraz budynki położone wzdłuż dużych ulic. Przy tworzeniu własnego sklepu ważnym zadaniem będzie umiejętne podzielenie przestrzeni na odpowiednie segmenty odzieży oraz przygotowanie witryny.

Dobór towaru

Aby klientki chętnie odwiedzały nasz sklep, konieczny jest odpowiedni dobór sprzedawanego w nim asortymentu. Dobierając towar dostępny w naszym sklepie, powinniśmy kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim marki sprzedawane w naszym sklepie powinny być wybierane ze względu na jego grupę docelową. W przypadku kobiet w wieku od 20 do 45 lat towar będzie musiał być zarówno elegancki jak i modny. Ważna będzie również analiza oferty konkurencji, ponieważ nie warto dublować asortymentu, istotne jest, by być oryginalnym i swoją ofertą wyróżniać się na rynku.

Dlatego jednym z najtrudniejszych zadań, jakie będą nas czekały przed otwarciem sklepu, będzie pozyskanie kontaktów handlowych, które zapewnią nam oryginalność.

- Okazją do zdobywania cennych kontaktów handlowych są targi producentów odzieży, ważne jest również, by śledzić trendy na rynku w Polsce i Europie - radzi Piotr Żubiński.

Aby odnieść sukces w tego typu działalności, niezwykle ważna jest profesjonalna obsługa klienta, która jest najlepszą formą reklamy dla marki. Inną bardzo ważną kwestią jest umiejętne przewidywanie trendów oraz wprowadzenie dobrej strategii sprzedaży dopasowanej do roku kalendarzowego oraz zmieniających się kolekcji.

Wysoka marża

Dobrze zaopatrzony i zorganizowany sklep może przynieść nam wysokie zyski, ponieważ marże w branży odzieżowej wahają się w przedziale 40-50 proc. Zakładając, że na początku działalności sami silnie zaangażujemy się w pracę w sklepie, a koszty adaptacji i wynajmu lokalu nie będą zbyt wysokie, możemy liczyć na miesięczny zysk na poziomie 10 tys. zł. Doskonałym uzupełnieniem naszej podstawowej działalności może być otwarcie sklepu internetowego, w którym umieścimy sprzedawane przez nas produkty. Dzięki temu zasięg naszej działalności będzie ogólnopolski, a sama strona będzie dodatkowym kanałem promocji. Dobrze rozreklamowany sklep może zwiększyć nasze przychody o ponad 20 proc. Otwierając sklep internetowy, należy liczyć się z kosztami początkowymi rzędu 3-5 tys. zł. Po uruchomieniu strony w zasadzie jedynymi kosztami prowadzenia sklepu on-line są nakłady na jego marketing i kolejne godziny poświęcone na pracę.

FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z OTWARCIEM SKLEPU

Otwierając własny sklep z odzieżą, należy pamiętać o załatwieniu wszelkich niezbędnych formalności. Aby zarejestrować swoją firmę, należy udać się do urzędu gminy lub urzędu miasta wraz z dowodem osobistym i wypełnić przygotowany przez dany urząd formularz. Firma w ciągu 14 dni zostanie wpisana do ewidencji działalności gospodarczej. Następnie przedsiębiorca musi uzyskać wpis do Regon, który jest bezpłatny. W urzędzie skarbowym przedsiębiorca musi wybrać formę opodatkowania, a do prowadzenia działalności niezbędne będzie również otworzenie firmowego konta bankowego. Posiadając już wszystkie dokumenty, przedsiębiorca w ciągu siedmiu dni od momentu rozpoczęcia działalności musi zgłosić działalność w ZUS-ie.

HUBERT KRZCIUK

Radca prawny w Kancelarii Gromek i Partnerzy

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Reklama


Źródło:GP

Polecane

  • ktoś(2012-05-22 23:40) Odpowiedz 22

    to co odróżnia ludzi bogatych od biednych to to że ludzie biedni bardzo chcą być bogaci ale bardzo im się nie chce. Więc jeśli uważasz, że bardzo Ci się chce to po prostu zrób to. Tylko pamiętaj w tym biznesie musi Ci się chcieć codziennie. Jeśli tak będzie to pieniądze tez będą.

  • ollly(2012-05-14 13:11) Odpowiedz 10

    a ile trzeba miec pieniedzy na takie otwarcie?fajnych ciuszków?

  • Mario(2009-04-15 01:19) Odpowiedz 10

    Co komentarz, to widzę, że autor(ka( to analfabeta... Nie dziwię się, że wam interesy nie idą i sklepy padają... Do szkoły, a nie do biznesu!

  • siwy(2012-03-28 16:22) Odpowiedz 10

    kupjący ma rację,ale prawda jest taka , że towar jeszcze trzeba sprzedać a nie każdy to potrafi.Pozdrawiam

  • aghi(2010-02-05 22:17) Odpowiedz 10

    zgadzam sie z wiekszoscia komentarzy. polska biednieje (mowie o przecietnych polakach). pensje stoja w miejscu, ludzie traca prace, a koszty ciagle rosna. tekstylia sa na jednym z ostatnich miejsc w hierarchii potrzeb. jestem ze szczecina, miasto i caly region schodzi na przyslowiowe psy. czynsz jest wazny, lokalizacja rowniez, target jaki pisze autor artykulu, wszystko sie zgadza, ale teoretyzowanie na kase sie nie przeklada. to by bylo na tyle, nie bede sie rozwijac. handluje z ludzmi, ktorzy siedza w biznesie od zarania dziejow(poczatki normalnosci w polsce) i mowia ze z roku na rok obroty spadaja a sytuacja pogarsza sie. dziekuje za uwage.

  • Piotr(2012-07-13 21:01) Odpowiedz 00

    jachcialem Zacząć handel ciochami ale niewiem z kad brac hurtownie są drogie chętnie podejmę współpracę

  • xx(2009-11-26 00:32) Odpowiedz 00

    leszno

  • MSMGG(2016-07-17 19:32) Odpowiedz 00

    A ILE MOŻNA WYCIĄGNĄĆ NA PROWADZENIU SKLEPU Z ODZIEŻĄ DAMSKĄ TAKĄ JAK MODOO CZY RESERVED ALBO MOHITO? SEGMENTU ŚREDNIEJ PÓŁKI

  • kasia(2012-04-22 15:55) Odpowiedz 01

    ja marzę o wlasnym biznesie,np. handel ubraniami,ale jak zrobiłam pierwszą analizę kosztów,to wyszłam na minusie.

  • jaga(2016-02-11 22:53) Odpowiedz 00

    ten pan oszukuje pracownikow i firmy, a sie promuje

  • ala(2012-07-06 13:48) Odpowiedz 01

    jak będzie dobrze i tanio to się utrzyma.Trzeba tylko ruszyć trochę głową

  • mariuszkutno.(2012-06-07 16:37) Odpowiedz 00

    towar za 3 do 5 tyś to na wystawę tylko.
    przecietnie na targu leży w towarze od 20 tyś w górę.
    ogólnie ludzie oszczędzają i handel dziś to lipa.
    dobra produkcja to klucz do sukcesu.

  • andree(2012-05-14 13:09) Odpowiedz 00

    ja tez mysle otworzyc sklep z odzieżą ,tylko boje sie ze nie wypali jak widzę wasze komentarze.:(

  • kupjący(2012-03-13 14:34) Odpowiedz 00

    Za sukienkę z dobrej firmy w hurcie płaci się 30 -50 zł a sprzedaje się za 150-300zł to znaczy, że 50% marży to dla klienta tani towar. Zyski są po kilkadziesiąt tysięcy w zależności od położenia sklepu. zwróćcie uwagę czym jeździ włąściciel sklepu. Ich samochody nie są eko. Palą po 15l paliwa na 100km. Kogo stać na takie wydatki? Bogatych, albo...
    Problem pojawi się jak takich drogich sklepów jest więcej. Zyskiem (bo klientw nie przybywa proporcjonalnie do sklepów) muszą się podzielić i wówczas narzekają... Pomagam sąsiadom w zakupach i wiem ile płacą za towary. Te za 5zł kosztują po 0 ,30gr To prawda że czynsz jest drogi. Kilka tysięcy i więcej to duży wydatek, ale jak zyski są duże to właściciel też chce zarobić. Do wszystkiego trzeba podejść rozsądnie i policzyć, czy warto. Może się okazać że zyski pokryją czynsz i zostanie na lody albo na wycieczkę dookoła świata.

  • pablo(2012-02-05 23:45) Odpowiedz 00

    a ja mam kase hehe

  • fiut(2011-05-03 18:24) Odpowiedz 00

    ludzie nie maja piniendzy

  • monika(2009-11-07 21:39) Odpowiedz 00

    ja sprzedaje ubrania na targu finansowo jest dobrze ale to bardzo ciężka praca codzienne rozkładanie i składanie towaru ,aura długie trasy dlatego postanowiłam otwożyć sklep w nowej galerii ,która powstaje w naszym mieście ,zobaczymy jak mi pójdzie życzcie mi powodzenia

  • cała prawda(2012-07-11 15:00) Odpowiedz 00

    dobrze i tanio to jest w pepco.No moze nie az tak dobrze,ale i tak zabijaja wszystko.Jeszcze troche i sieciówki takie i srakie zniszcza wszystkich.Handel ciuchami przy rosnacych kosztach to juz przeszłosc.

  • sky-shop.pl(2015-03-23 12:21) Odpowiedz 00

    Mikalai: dzięki za opinię o naszym oprogramowaniu! staramy się żeby każdy klient był zadowolony i zapraszamy do współpracy!

  • zapytajajka(2012-07-20 10:09) Odpowiedz 00

    ciekawy artykuł. jak dla mnie bardzo na czasie, bo myślę o otwarciu własnego biznesu. towar z wólki kosowskiej będę sprzedawać, początkowo tylko na allegro, potem może pomyślę o czymś stacjonarnym..?

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama