statystyki

Mundial 2018: Handel skorzysta na piłkarskich mistrzostwach

autor: Adam Pawluć20.06.2018, 07:56; Aktualizacja: 20.06.2018, 08:13
Na fali futbolowych uniesień skorzysta branża piwowarska.

Na fali futbolowych uniesień skorzysta branża piwowarska.źródło: PAP
autor zdjęcia: YONHAP

Futbolowe zmagania napędzają sprzedaż piwa i artykułów spożywczych, telewizorów, telefonów, a nawet mieszkań. Tym mocniej, im lepiej pójdzie w Rosji naszym piłkarzom.

Jak wskazuje w komunikacie platforma aukcyjna eBay, przed mistrzostwami świata w piłce nożnej sprzedawcy w Europie (w tym w Polsce) wystawili ponad 850 tys. przedmiotów związanych z tym wydarzeniem, z czego większość, bo 600 tys., to akcesoria do kibicowania.

Największy polski portal aukcyjny Allegro również zauważył ruch związany ze sportem. – Obok produktów dla kibiców są to głównie telewizory – mówi DGP Michał Bonarowski z serwisu. Portal podaje, że w okresie poprzedzającym mundial Polacy kupowali nawet 2 tys. flag dziennie. – Zaobserwowaliśmy także wzrost na poziomie ok. 45 proc. wartościowo i 30 proc. ilościowo, jeśli chodzi o telewizory. Polacy coraz chętniej kupują duże odbiorniki: 50-calowe lub większe stanowią połowę sprzedaży – dodaje Bonarowski. MediaMarkt przygotował zniżki, dzięki którym klient może kupić odbiornik taniej o maksymalnie 1,3 tys. zł, natomiast Saturn dodaje do wybranych modeli karty podarunkowe o wartości do 1,5 tys. zł.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane