statystyki

Pisula: Jabłkami nie podbijemy świata [WYWIAD]

autor: Bartek Godusławski13.06.2018, 07:51; Aktualizacja: 13.06.2018, 08:52
Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)

Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)źródło: Dziennik Gazeta Prawna

- Zarzucamy globalną sieć wsparcia dla rodzimych przedsiębiorców i promujemy markę „Made in Poland”. Są miejsca na świecie, gdzie jest popyt nie tylko na nasze owoce, ale i technologie - mówi w wywiadzie dla DGP Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Co PAIH zrobiła ze 100 mln zł kapitału, który w ubiegłym roku dostała z budżetu państwa?

Staramy się te pieniądze jak najlepiej wydać. Zastrzyk finansowy związany był przede wszystkim z jednorazowymi kosztami otwierania naszych biur handlowych na świecie. Przejmujemy też od Ministerstwa Spraw Zagranicznych dużą nieruchomość w Londynie. Tamtejsza ambasada przez dziesięciolecia w celach konsularnych korzystała z pałacu, który po 1989 r. popadał w ruinę. Zamierzamy go wyremontować i zrobić z niego ekonomiczną ambasadę polskich firm w Londynie. Chcemy też zwolnić naszą siedzibę w Warszawie i przenieść się do centrum miasta.

Faktycznie czuć tutaj późny PRL.

Musimy mieć siedzibę, która będzie świadczyła o wiarygodności biznesowej Polski, gdzie będzie można zapraszać inwestorów zagranicznych, szefów globalnych korporacji. Bez trzeszczących podłóg i zapachu obiadu na korytarzach.


Pozostało jeszcze 86% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane