statystyki

Jak zmierzyć drugie życie telewizji

autor: Elżbieta Rutkowska14.03.2018, 07:28; Aktualizacja: 14.03.2018, 08:52
pilot, telewizja, tv

O tym, czy w wynikach telemetrycznych pojawi się oglądalność w sieci, zdecydują najwięksi nadawcy, bo to oni ponoszą gros kosztów badań.źródło: ShutterStock

Coraz więcej widzów programów telewizyjnych wymyka się pomiarom, bo oglądają audycje poza tradycyjną ramówką.

Nadawcy telewizyjni chcą wiedzieć, ile osób ogląda ich programy, niezależnie od tego, z jakich urządzeń i jakiego źródła sygnału korzystają. Firma Nielsen Audience Measurement, badająca w Polsce oglądalność, jest do takich pomiarów gotowa. Pytanie tylko, czy i kiedy obie strony dogadają się co do ceny i zasad nowych badań.

Serial, film czy program rozrywkowy można oglądać w telewizji linearnej, czyli w porze, o jakiej nadawca umieścił go w ramówce – i wciąż jest to najpowszechniejszy sposób korzystania z tego medium. Osoby, które tak oglądają telewizję, składają się na liczbę widzów mierzoną przez Nielsena. Poza pomiarem pozostaje jednak drugie życie telewizji, czyli materiały udostępniane przez nadawców w internecie.


Pozostało jeszcze 80% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane