statystyki

Znikną granice w handlu internetowym

autor: Emilia Świętochowska07.02.2018, 07:51; Aktualizacja: 07.02.2018, 08:26
Wiele e-sklepów na podstawie informacji o lokalizacji klientów blokowało im wejście na stronę

Wiele e-sklepów na podstawie informacji o lokalizacji klientów blokowało im wejście na stronęźródło: ShutterStock

 Parlament Europejski przyjął wczoraj rozporządzenie o zakazie dyskryminowania konsumentów ze względu na miejsce zamieszkania i obywatelstwo. Sprzedawcy będą musieli w taki sam sposób traktować rodzimych klientów i tych zagranicznych. Dotyczy to zarówno dostępu do oferty, cen, jak i warunków sprzedaży.

Dotychczas wiele e-sklepów na podstawie informacji o lokalizacji klientów (adres IP, dane z GPS czy przeglądarki) blokowało im wejście na stronę. Niektóre podmioty – by utrudnić zakupy – akceptowały tylko karty wydane przez jeden z banków krajowych. Teraz takie praktyki będą zabronione.

Zakazane będzie również automatyczne przekierowywanie konsumenta na witrynę sklepową w dopasowanej do jego lokalizacji wersji językowej. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy wyrazi on na to zgodę. Czyli jeśli klient z Polski zechce zrobić zakupy np. na niemieckiej odsłonie portalu z ubraniami, to nie zostanie na siłę skierowany z powrotem na polską.


Pozostało jeszcze 45% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane