statystyki

Media narodowe z nową misją publiczną

autor: Patryk Słowik15.11.2017, 07:34; Aktualizacja: 15.11.2017, 09:18
To ważna informacja dla przedsiębiorców produkujących treści dla nadawców publicznych.

To ważna informacja dla przedsiębiorców produkujących treści dla nadawców publicznych.źródło: ShutterStock

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji musi mieć skuteczne mechanizmy nadzoru nad działalnością publicznych mediów. Do takiego wniosku doszło Ministerstwo Kultury. Zaproponowana właśnie nowelizacja przewiduje, że na prezesa telewizji czy radia będą mogły być nakładane kary.

Reklama


Stanowić o tym będzie nowo dodany do ustawy o radiofonii i telewizji art. 54 ust. 2a. Przewiduje on, że jeśli jednostka państwowych mediów nie zastosuje się do zaleceń w zakresie realizacji misji publicznej, przewodniczący KRRiT będzie mógł wydać decyzję nakładającą na jej szefa karę w wysokości do 10-krotności przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia.

Projektowana ustawa rozszerzy też to, co będzie uznawane za programy i usługi wypełniające definicję misji publicznej. W większości chodzi o dostosowanie przepisów do szybko rozwijającej się technologii. Ale nie tylko.


Pozostało jeszcze 62% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama