statystyki

Allegro faworyzowało własne oferty?

autor: Mikołaj Chałas07.11.2017, 09:22; Aktualizacja: 07.11.2017, 10:50
Zgodnie z informacją udostępnioną przez UOKiK na obecnym etapie prowadzone jest dopiero postępowanie wyjaśniające w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcy

Zgodnie z informacją udostępnioną przez UOKiK na obecnym etapie prowadzone jest dopiero postępowanie wyjaśniające w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcyźródło: ShutterStock

Zbliża się finał postępowania wyjaśniającego w sprawie faworyzowania przez Allegro własnego sklepu internetowego kosztem innych sprzedawców. Jeszcze za wcześnie, by przesądzać o wynikach, lecz poszkodowani przedsiębiorcy już zacierają ręce. Roszczenia mogą sięgnąć setek milionów złotych.

Reklama


Wszystko zaczęło się od licznych skarg przedsiębiorców, którzy zauważyli, że zmiany wprowadzone przez platformę powodują, iż produkty sprzedawane na stronie allegro.pl przez oficjalny sklep Allegro identyfikowane są w wynikach wyszukiwania jako najbardziej trafne. Wzbudziło to uzasadnione podejrzenia, że spółka faworyzuje własny sklep poprzez lepszą prezentację jego ofert. Wszystko to odbywało się oczywiście kosztem innych użytkowników platformy.

Zgodnie z informacją udostępnioną przez UOKiK na obecnym etapie prowadzone jest dopiero postępowanie wyjaśniające w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcy. Nieoficjalnie mówi się jednak, iż etap ten zmierza już ku końcowi, a decyzja nie będzie korzystna dla serwisu. Jak zapowiada prezes UOKiK, „należy się spodziewać decyzji, która będzie dla rynku i milionów użytkowników Allegro ważnym komunikatem”. Jak jednak zaznacza Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro, nie jest to pierwsze tego typu postępowanie dotyczące spółki.

Własne oferty górą

Allegro jest największą platformą transakcyjną on-line w Polsce. Działa od 1999 r. Założycielem spółki była poznańska Surf Stop Shop sp. z o.o., przejęta w następnym roku przez brytyjską QXL.com PLC. Począwszy od końca 2007 r. serwis umożliwił swoim użytkownikom zakładanie sklepów, które rozszerzały zakres funkcjonalności dostępnych dla danego profilu, np. o możliwość dodawania logo firmy.


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama