Polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły w ubiegłym roku na zakupy produktów z kategorii sosów i dressingów niemal 1,3 mld złotych - wynika z danych firmy GfK.

Jak podaje GfK, pojedyncze gospodarstwo domowe na majonezy, ketchupy, sosy zimne i musztardy wydało w ubiegłym roku prawie 113 zł. Najwięcej, bo 43,50 zł pojedyncze gospodarstwo wydało na majonezy, prawie 34 zł na ketchupy, prawie 22 zł na sosy zimne, a niemal 14 zł - musztardy.

Według GfK, majonezy i ketchupy odnotowały niewielki spadek w ujęciu wartościowym, odpowiednio o 1,2 i 0,7 proc. Inaczej było w przypadku segmentu gotowych sosów zimnych (wzrost o 12 proc.) oraz musztard (wzrost o 3 proc.).

Spośród wszystkich grup produktów zaliczanych do segmentu gotowych sosów zimnych, najbardziej dynamicznie rozwija się hummus, którego udział w zakupach całego segmentu wyniósł w ubiegłym roku 11 proc. (w porównaniu z 4 proc. w roku 2015). Najbardziej popularne są tzw. sosy uniwersalne.

GfK informuje, że im wyższe dochody danego gospodarstwa domowego, tym częściej kupowano w nim gotowe sosy zimne. Nabywcami tego segmentu były przede wszystkim gospodarstwa domowe z największych miast, liczących powyżej 200 tys. mieszkańców.

Analiza GfK powstała w oparciu o dane pochodzące z prowadzanego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów szybkozbywalnych.