statystyki

Unia kręci bat na call center: Prefiks ostrzeże, że dzwoni telemarketer

autor: Jakub Styczyński14.02.2017, 09:14; Aktualizacja: 14.02.2017, 09:47
telefon, telekomunikacja, konsument

Jeszcze mniej optymizmu wykazuje w rozmowie z nami prosząca o zachowanie anonimowości menedżer ds. projektów w jednej z warszawskich firm telemarketingowych.źródło: ShutterStock

PROBLEM: Pomysł Komisji Europejskiej, by oznaczać rozmowy o charakterze reklamowym specjalnym prefiksem, może doprowadzić do bankructwa wielu firm zajmujących się wykonywaniem telemarketingiem – ostrzega branża call center. Przypomnijmy: KE w art. 16 ust. 3 projektu rozporządzenia o e-prywatności (e-privacy) proponuje m.in., by przedsiębiorcy dzwoniący do klientów w celach marketingowych korzystali ze specjalnego prefiksu, dzięki czemu odbiorca będzie mógł się zorientować, że rozmowa będzie miała charakter marketingowy (pisaliśmy o tym w tygodniku Firma i Prawo 7 grudnia 2017 r.: „Parasol Unii nad prywatnością” – DGP nr 26).

Reklama


Jakie zmiany promuje Bruksela

Komisja Europejska proponuje w projekcie rozporządzenia o e-privacy, by przedsiębiorcy używali możliwego do zidentyfikowania numeru lub stosowali specjalny prefiks wskazujący na to, że dana rozmowa ma charakter marketingowy. Ma to ukrócić obecną wolną amerykankę. Rozporządzenie ma wejść w życie 25 maja 2018 r.

– Chodzi o wzmocnienie ochrony konsumenta przed niechcianymi połączeniami telefonicznymi. Odbiorca połączenia powinien z góry wiedzieć, że ma do czynienia z połączeniem realizowanym w celach marketingowych – mówi Miłosz Mazewski z kancelarii Chałas i Wspólnicy.

Jaki to miałby być prefiks, czy miałyby go stosować wszystkie firmy, czy tylko wybranych branż, czy jeden i ten sam prefiks obowiązywałby na terenie całej UE – na obecnym etapie jeszcze nie wiadomo. Jak wynika z projektu rozporządzenia, prefiks oraz wytyczne dotyczące stosowania ustalić ma w późniejszym terminie Komisja Europejska.

– Wiele zależy zatem od kształtu rozporządzeń wykonawczych. Wydaje się, że powinien być to jeden numer na całą Unię Europejską – mówi Miłosz Mazewski.


Pozostało jeszcze 82% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (4)

  • 123(2017-02-16 12:12) Zgłoś naruszenie 120

    yes yes yes!!!!!!!!!!!!!! Już mam dosyć tego syfu!!!!

    Odpowiedz
  • Tomasz(2017-11-08 21:57) Zgłoś naruszenie 20

    i niech zbankrutują dziady bo absolutnie nie ma żadnych złudzeń że któryś z nich zajmie się kiedyś uczciwą pracą...

    Odpowiedz
  • Prywaciarz(2017-11-04 13:01) Zgłoś naruszenie 20

    W końcu jakiś dobry pomysł Unii!!! Tak trzymać i milion kary za rozmowę z babką wciskająca kredyty jak nie użyje takiego prefiksu. Niech kurna jej dzieci te kare jeszcze spłacają. A do tych co dzwonią po 20.00 pięć milionów kary. Ja bym te firmy wyczesał do ZERA!!!

    Odpowiedz
  • Tomasz(2017-11-08 21:58) Zgłoś naruszenie 00

    Chwila, jak mogliście napisać o czymś 7 grudnia 2017 jak mamy dopiero listopad ?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama