statystyki

TSUE: Rozmiar ma znaczenie, czyli duże sklepy mogą się porównywać z małymi

autor: Patryk Słowik09.02.2017, 19:00; Aktualizacja: 09.02.2017, 19:33
handel sklep

W grudniu 2012 r. ten pierwszy rozpoczął telewizyjną kampanię zatytułowaną „Gwarancja najniższej ceny Carrefour”. W spotach porównano ceny 500 towarów sprzedawanych we własnych sklepach oraz u konkurencji.źródło: ShutterStock

Reklama porównawcza sklepów ogólnospożywczych o różnej wielkości jest dopuszczalna. Ale pod warunkiem, że reklamujący wskaże, jakiego typu placówki porównuje w kampanii promocyjnej. Uznał tak wczoraj Trybunał Sprawiedliwości UE w głośnej sprawie, w której spór toczą operatorzy sieci Carrefour oraz Intermarche.

W grudniu 2012 r. ten pierwszy rozpoczął telewizyjną kampanię zatytułowaną „Gwarancja najniższej ceny Carrefour”. W spotach porównano ceny 500 towarów sprzedawanych we własnych sklepach oraz u konkurencji.

To jednak nie spodobało się operatorowi Intermarche. Do porównania wybrano bowiem sklepy Carrefour będące hipermarketami, zaś placówki Intermarche były supermarketami. W ocenie skarżącej spółki w oczywisty sposób wypaczało to obiektywność porównania, gdyż powszechnie wiadomo, że w większych sklepach jest taniej niż w mniejszych.

Trybunał z tą argumentacją się zgodził. „W przypadku, gdy reklamodawca i konkurenci należą do sieci, z których każda posiada szereg sklepów różnej wielkości i różnego formatu, oraz gdy porównanie nie dotyczy sklepów tej samej wielkości i tego samego formatu, obiektywność porównania może zostać zakłócona, jeśli reklama nie wskazuje tej różnicy” – czytamy w uzasadnieniu. Sędziowie podkreślili przy tym, że reklama taka, jak rozpatrywana w omawianej sprawie, może wywierać wpływ na zachowania konsumentów. Wielu może bowiem odnieść wrażenie, że we wszystkich sklepach Intermarche jest drożej niż w placówkach Carrefour; a nie jedynie w tych mniejszych.


Pozostało jeszcze 29% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane