statystyki

Plan dla Szczecina: Promy i łodzie podwodne

autor: Aleksandra Gruszczyńska24.01.2017, 07:59; Aktualizacja: 24.01.2017, 10:15
Szczecin

Ostatni statek zwodowano w Szczecinie w 2009 r.źródło: ShutterStock

Rząd chce, by stocznie były wizytówką Polski. Dał 100 mln zł na konsolidację branży pod banderą Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Państwowa Agencja Rozwoju Przemysłu daje pieniądze na spełnianie obietnicy wyborczej PiS – odbudowę przemysłu stoczniowego.

Reklama


ARP dokapitalizowała 101,5 mln zł Polską Grupę Zbrojeniową. Dzięki temu PGZ, za pośrednictwem spółki zależnej TFI Mars, odkupiła od Towarzystwa Finansowego Silesia 100 proc. udziałów Szczecińskiego Parku Przemysłowego. TFI Mars ma już w portfelu akcje 15 firm niepublicznych.

Są wśród nich takie, które zajmują się remontami statków i budową konstrukcji stalowych, m.in. stocznie Natura w Gdyni i Morska Stocznia Remontowa Gryfia, działająca w Szczecinie i Świnoujściu oraz spółki działające na rynku nieruchomości.

Ostatni statek zwodowano w Szczecinie w 2009 r. Zwolnienie pracowników i sprzedaż majątku były konsekwencją decyzji Komisji Europejskiej, która uznała, że udzielone wcześniej przez rząd wsparcie finansowe dla stoczni w Gdyni i w Szczecinie było niedozwoloną pomocą publiczną. Obecnie na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego działa ponad 50 firm, które łącznie zatrudniają ok. 2 tys. osób.


Pozostało jeszcze 30% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama