statystyki

Koncerny farmaceutyczne zbombardowały nas reklamami

autor: Barbara Sowa19.01.2017, 07:36; Aktualizacja: 19.01.2017, 08:02
Apteka

Aptekaźródło: ShutterStock

Szklany ekran jest wciąż medium nr 1 w budżetach największych graczy. Ale chrapkę, by przejąć ten kawał tortu, mają internetowi giganci z Doliny Krzemowej.

Reklama


W 2016 r. powstało w Polsce 2,8 tys. reklam telewizyjnych. Duża ich część to reklamy suplementów diety i leków OTC. Z raportu Lowe Media dla DGP wynika, że w zeszłym roku na spoty w telewizji najwięcej wydały koncerny farmaceutyczne.

Aflofarm, US Pharmacia i Polpharma zajmują kolejno pierwsze, drugie i piąte miejsce w rankingu największych reklamodawców. Łącznie zainwestowały w emisję spotów 2,2 mld zł (dane cennikowe, nie uwzględniają rabatów, które wynoszą nawet 50–60 proc.).

Pierwszą dziesiątkę koncernów, które inwestują w reklamę telewizyjną, zdominowały zagraniczne koncerny. Ponad pół miliarda złotych przeznaczyły na reklamy Nestle, Unilever oraz Procter & Gamble.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama