statystyki

Bezpłatne produkty dla potrzebujących pod znakiem zapytania

autor: Patrycja Otto20.12.2016, 07:29; Aktualizacja: 20.12.2016, 08:25
Tesco, współpracujące z bankami od 2013 r. i które przekazało łącznie już 2800 ton żywności, przyznaje, że jak dotąd szczegóły dotyczące ewentualnych opłat za odbiór produktów nie były z nikim omawiane.

Tesco, współpracujące z bankami od 2013 r. i które przekazało łącznie już 2800 ton żywności, przyznaje, że jak dotąd szczegóły dotyczące ewentualnych opłat za odbiór produktów nie były z nikim omawiane.źródło: ShutterStock

Przekazywanie jedzenia z krótkim terminem przydatności do banków żywności nie będzie już darmowe. Opłaty mogą wejść w życie już w 2017 r. Organizacje pożytku publicznego (OPP), które zajmują się zbieraniem i dystrybucją jedzenia, alarmują, że dotacje, które dostają od samorządów, drastycznie spadają.

Jak mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności, w Olszynie w ciągu ostatniego roku środki przekazane przez wojewodę zmalały ze 150 tys. zł do 25 tys. zł. W przypadku Łodzi w tym samym czasie nastąpił trzykrotny spadek – do 50 tys. zł, a w Częstochowie aż 10-krotny – do 4 tys. zł. Borowski tłumaczy, że pieniądze są potrzebne na pokrycie kosztów transportu ponoszonego w związku z odbiorem towarów od darczyńców i ich późniejszym rozwiezieniem do potrzebujących.

– Z naszych szacunków wynika, że 100 zł za tonę darowanych towarów w pełni by wystarczyło. Tym samym opłata byłaby trzykrotnie niższa od tej, którą sklepy dziś ponoszą w związku z utylizacją produktów. Dzięki temu to rozwiązanie byłoby ciągle bardziej korzystne dla firm – komentuje Marek Borowski.

Tesco, współpracujące z bankami od 2013 r. i które przekazało łącznie już 2800 ton żywności, przyznaje, że jak dotąd szczegóły dotyczące ewentualnych opłat za odbiór produktów nie były z nikim omawiane. – Dlatego trudno nam komentować propozycję. Podkreślę jednak, że zwiększając liczbę naszych sklepów uczestniczących w projekcie, już teraz wspieramy banki finansowo – informuje Michał Sikora, kierownik ds. komunikacji w Tesco Polska.


Pozostało jeszcze 46% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane