Norweski przewoźnik Norwegian od kwietnia 2009 r. zamierza uruchomić nowe połączenia z Warszawy do Aten oraz do Splitu i Dubrownika w Chorwacji. Ponadto przewoźnik zamierza zwiększyć częstotliwość rejsów na obecnych trasach.

"W przeciwieństwie do węgierskiego Wizz Aira, który ostatnio ciągle straszy likwidacją połączeń z Warszawy w związku z planowanym na koniec marca zamknięciem Etiudy, Norwegian Air Shuttle (...) nadal rozwijać będzie bazę na Okęciu" - poinformował dziś przewoźnik.

Węgierski Wizz Air protestuje przeciwko likwidacji terminala Etiuda. W tej sprawie m.in. wystosował petycję do ministra infrastruktury o rewizję decyzji wydanej przez zarządzające terminalem PPL.

Zgodnie z planami PPL, od kwietnia przyszłego roku ruch pasażerski zostanie przeniesiony do terminalu 1 i 2. W związku z tym pasażerowie zapłacą o 30 zł więcej za bilet lotniczy.

Od kwietnia 2009 r. wszystkie rejsy będą się odbywały z głównego terminalu lotniska Okęcie

Jak poinformował Norwegian, od kwietnia 2009 r. wszystkie rejsy będą się odbywały z głównego terminalu lotniska Okęcie.

"Wyrażamy zadowolenie z decyzji PPL o przeniesieniu obsługi wszystkich rejsów niskokosztowych (czyli tzw. tanich) do głównego terminala, w którym pasażerowie obsługiwani będą zgodnie ze standardami, jakie powinny obowiązywać w XXI wieku" - podkreślił przewoźnik.

Terminal Etiuda na warszawskim Okęciu obsługiwał od 2004 r. pasażerów tanich linii lotniczych. Pierwotnie miał on być rozwiązaniem tymczasowym, stworzonym do obsługi pasażerów do czasu zakończenia budowy terminalu 2. Od października ub.r. Etiuda obsługuje tylko odloty. Przyloty zostały przeniesione do terminalu 1 i terminalu 2. Z Etiudy odlatuje 6 tanich przewoźników, m.in.: Wizz Air, EasyJet i Norwegian.

Jak wcześniej podawali przedstawiciele PPL, decyzja przedsiębiorstwa była spowodowana licznymi skargami pasażerów, dotyczącymi funkcjonowania Etiudy.

"W sytuacji, kiedy oddaliśmy do użytku terminal 2, stwierdziliśmy, że nie możemy utrzymywać już Etiudy" - mówił wówczas dyrektor PPL Michał Marzec.

Norwegian oferuje połączenia na 11 trasach międzynarodowych z Warszawy

Norwegian Air Shuttle jest europejską tanią linią lotniczą, która rozpoczęła rejsy we wrześniu 2002 r. Siatka połączeń obejmuje 155 tras oraz 83 porty. Przewoźnik posiada bazy w Norwegii, Szwecji i Polsce. Firma zatrudnia 1400 pracowników, a jej siedziba znajduje się w Fornebu k. Oslo.

Norwegian oferuje połączenia na 11 trasach międzynarodowych z Warszawy, pięciu z Krakowa oraz po jednej z Gdańska, Szczecina i Wrocławia. W warszawskiej bazie pracuje blisko 100 osób.